FAQ

Klik op een vraag om het antwoord te tonen

Zijn de artikels op de webshop dezelfde als in de fysieke CLOSE-UP winkels?

Ja, alles wat je in de webshop ziet, vind je ook in onze fysieke winkels. Maar niet omgekeerd! Dat wil zeggen dat het aanbod in onze fysieke winkels groter is. Voor een ruimere keuze ben je dus van harte welkom in deze vestigingen:

CLOSE-UP Sint-Denijs-Westrem
Loofblommestraat 23
9051 Sint-Denijs-Westrem
09 330 41 77
shopsdw@telenet.be

CLOSE-UP Izegem
Grote Markt 14
8870 Izegem
051 43 77 88
shopize@telenet.be

CLOSE-UP Maldegem
Koningin Astridlaan 57A
9990 Maldegem
050 70 07 07
shopmal@telenet.be

CLOSE-UP Puurs
Dorpshart 42-44
2870 Puurs
03 294 77 77
shoppuu@telenet.be

Kan ik een bestelling plaatsen via de fysieke CLOSE-UP winkels?

Neen. De webshop staat los van onze fysieke winkels. Onze verkoopsters kunnen wel uitleg geven over kleur of maat van een artikel, maar zij kunnen geen artikels opsturen. Daarvoor moet je op onze webshop zijn. Heb je een specifieke vraag wat de webshop betreft? Blijf niet met je vraag zitten en mail onze klantenservice, webshop@close-up.be . Mails worden zo snel mogelijk beantwoord.

Hoe plaats ik een bestelling op de webshop?

Bestellen via de CLOSE-UP webshop is eigenlijk heel eenvoudig: je kiest je favoriete artikelen en plaatst die in je winkelmandje. Via het linkermenu kan je gemakkelijk door de verschillende productcategorieën navigeren om snel te vinden wat je zoekt.

Klaar om je bestelling af te ronden? Klik rechtsboven op ‘Winkelmandje’ en doorloop de volgende stappen in het bestel- en betaalproces:

Vul je persoonlijke gegevens in of log in als je reeds klant bent.
Kies de leveringswijze: bij je thuis, bij familie of vrienden, op je werk, of in een ophaalpunt van bpost.
Selecteer je betalingswijze.
Check een laatste keer je gegevens en rond je bestelling definitief af.
Na afronding wordt je bestelling per mail bevestigd en zorgvuldig verwerkt.
Vragen of problemen bij je bestelling? Neem contact op met onze klantenservice op webshop@close-up.be en we helpen je snel verder.

Let op: Het is niet mogelijk om via de fysieke winkels kledij te bestellen en door hen te laten opsturen! Onze webshop staat los van onze fysieke winkels.

Hoe meld ik me aan als nieuwe klant?

Wanneer je nog geen klant bent bij de CLOSE-UP webshop, moet je jezelf eerst registreren. Klik rechtsboven op 'Inloggen' en doorloop vervolgens de stappen om je aan te melden. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je aanmelding waarna je direct verder kunt winkelen.

Tot welke maat gaat jullie assortiment?

Wij gaan altijd tot de grootste maat die de merken die we aankopen aanbieden. Afhankelijk van de leverancier kan dat L of XL zijn. Het is wel onze ervaring dat de meeste van onze merken nogal klein tailleren. Daarom krijg je op onze webshop zoveel mogelijk informatie omtrent de maten.

Wat doe ik bij twijfel over de maat?

Onze maten komen niet altijd overeen met de standaardmaten. Daarom voegen we persoonlijk de nodige informatie over de maten toe. Valt een bepaald kledingstuk wat kleiner of ruimer uit, dan melden we dat in de productomschrijving. Als je dan toch nog twijfelt, mag je altijd een mailtje sturen naar onze klantenservice, webshop@close-up.be . Vergeet niet het artikelnummer te vermelden. Dan krijg je van ons snel gepast advies en kan je met een gerust hart bestellen.

Wat is TU?

TU staat voor Taille Unique, dat wil zeggen dat er geen matenbalk is voor dat kledingstuk. Er is slechts 1 maat voor iedereen. Meestal tailleert dit kledingstuk ruim.

Hebben jullie de maat die ik wil nog op voorraad?

De maten die beschikbaar zijn op de website komen overeen met wat we op voorraad hebben in ons magazijn. Is een bepaalde maat niet meer voorradig, dan zal die dus ook niet beschikbaar zijn in de webwinkel. Maar niet getreurd: soms komt een bepaald artikel toch weer vrij, bijvoorbeeld als een andere klant een bestelling van datzelfde artikel annuleert. Of als de voorraad opnieuw wordt aangevuld. Wil je graag een maat die momenteel niet in voorraad is? Laat dan op de artikelpagina in kwestie je e-mailadres achter en je krijgt van ons bericht zodra je maat opnieuw aangevuld is. Ligt er een CLOSE-UPwinkel in je buurt? Dan kan je ook daar navragen of ze het gewenste kledingstuk in jouw maat hebben, en dat laten opzij hangen. Hou dan ook zeker het artikelnummer bij de hand, dan kan je snel geholpen worden. Hier kan je terecht:

CLOSE-UP Sint-Denijs-Westrem
Loofblommestraat 23
9051 Sint-Denijs-Westrem
09 330 41 77

CLOSE-UP Izegem
Grote Markt 14
8870 Izegem
051 43 77 88

CLOSE-UP Maldegem
Koningin Astridlaan 57A
9990 Maldegem
050 70 07 07

CLOSE-UP Puurs
Dorpshart 42-44
2870 Puurs
03 294 77 77

Zijn de kleuren op de foto correct?

Wij doen onze uiterste best om de kledij zo waarheidsgetrouw mogelijk te fotograferen. Soms kunnen de kleuren op de foto echter een beetje afwijken van de reële kleuren, afhankelijk van de lichtinval of de instelling van je beeldscherm. Bij de beschrijving van het artikel vind je in ieder geval nog een kleuromschrijving, maar als je toch nog twijfelt over de kleur, stuur gerust een mailtje naar webshop@close-up.be.

Ik wilde mijn bestelling afronden maar een artikel is plots niet meer leverbaar

Wat jammer dat het niet gelukt is om je bestelling af te ronden. De artikelselectie op de site is ‘live’ en is gekoppeld aan de werkelijke voorraden in ons magazijn. Dat betekent dat een artikel pas voor jou gereserveerd is als je het bestelproces helemaal doorlopen en met succes afgerond hebt. Tot dan kan een andere klant hetzelfde artikel bestellen. Als dat gebeurt, ontvang je tijdens het bestellen een melding dat het artikel niet langer voorradig is.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, je kan je bestelling annuleren op voorwaarde dat ze nog niet verstuurd is. Heb je al betaald? Dan storten we je het volledige bedrag zo snel mogelijk terug.

Hoe gaan jullie om met mijn persoonlijke gegevens?

Je persoonlijke gegevens worden opgenomen in het klantenbestand van CLOSE-UP voor het uitvoeren van de overeenkomst/bestelling, het voeren van een verantwoord klanten- en risicobeheer en eventuele marketingdoeleinden. Je gegevens worden nooit aan derden verstrekt of verkocht. Je hebt altijd recht op inzage en correctie van je gegevens in ons bestand. Neem daarvoor eenvoudigweg contact op met onze klantenservice. Als je een account hebt, log je gewoon in op de site om je gegevens zelf aan te passen.

Hoe kan ik betalen?

Al de op deze website getoonde prijzen zijn inclusief 21% BTW. De verzendkosten worden achteraf bijgerekend. Je kan kiezen uit de volgende veilige betaalmethodes:

  • Creditcards: Visa en Mastercard.
  • Bancontact voor Belgische klanten.
  • iDEAL voor Nederlandse klanten.

Voor de afhandeling van de online betaling werken we samen met Ogone, Europees marktleider op het gebied van beveiligde betalingen via het internet. We hebben geen toegang tot jouw confidentiële betalingsgegevens, en slaan deze ook niet op.

Een cadeaubon kan niet gebruikt worden om te betalen op de webshop. Je kan cadeaubonnen alleen maar gebruiken in de fysieke CLOSE-UP winkels.

Wat als ik vermoed dat mijn betaling niet volledig gelukt is?

Is je betaling niet goed afgerond, dan neemt onze klantenservice contact met je op en zoeken we samen naar een gepaste oplossing.

Hoeveel bedragen de verzend- en retourkosten?

Wij versturen al onze kleding via bpost aan de volgende vaste tarieven:

Voor België:
Verzenden = 3,95 €
Retour = 3,95 € (Als u gebruik maakt van het door ons afgedrukte en meegeleverde retour-etiket)

Voor Nederland:
Verzenden = 6,95 €
Retour = 6,95 € (Als u gebruik maakt van het door ons afgedrukte en meegeleverde retour-etiket)

Om je pakket naar een ander land te verzenden, vragen we je om naar Wishlist te gaan, daar jouw gewenste artikelen in te plaatsen, en die lijst dan naar ons door te mailen. Naargelang het land en het gewicht van je pakket, laten we je exact weten hoeveel de verzendingskost is.

Retouradres :  
Tulpenstraat 17
9810 Nazareth 

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Een standaard levering duurt 3 à 5 werkdagen. Je ontvangt van te voren een mail wanneer je pakketje verstuurd wordt. Via bpost krijg je ook altijd een mail met daarin een link om jouw pakketje te kunnen volgen. Indien je niet thuis (of op het adres dat je opgegeven hebt) bent bij de aflevering, dan zal de chauffeur een briefje in de brievenbus achterlaten. Je kunt je pakket dan afhalen in het postkantoor, een bpost afhaalpunt of een bpack 24/7 automaat. Je kan je zending NIET afhalen in een fysieke CLOSE-UP winkel.

Opsturen naar een ander land als België of Nederland?

Wil je een pakket naar een ander land (behalve België of Nederland) laten verzenden, ga dan naar wishlist, plaats daar jouw gewenste artikelen in, en mail de lijst naar ons door. Aan de hand van dat overzicht laten we je weten hoeveel de verzendings- en retourkosten zijn. Betalen kan via overschrijving. Van zodra het verschuldigde bedrag gestort is, sturen we jou de artikels op.

Kan ik de kleding ruilen?

Neen, dat is helaas niet mogelijk. Je kan je kledingstuk retourneren en dan een nieuwe bestelling plaatsen.

Kan ik een kledingstuk retourneren als ik niet tevreden ben?

Geen probleem! Ben je niet 100% tevreden, dan kan je binnen de 14 dagen na aflevering op het bezorgadres één (of meerdere) artikel(en) terugsturen.

Enkele voorwaarden voor retourneren:
Bon: stuur altijd je ingevulde pakbon mee.
Periode: stuur je retourzending binnen de 14 dagen na aflevering op het bezorgadres terug.
Artikelkaartje: wij aanvaarden alleen artikelen in originele staat, met bijbehorend artikelkaartje. Uiteraard is het passen van de kleding wel toegestaan.
Verpakking: let erop dat je het artikel/de artikels netjes verpakt om beschadiging tijdens het transport te vermijden.
Kosten: retourneren kost 3,95 €.
Tip: gebruik gerust onze CLOSE-UP verpakking om te retourneren. Zo bespaar je niet alleen geld maar denk je ook aan het milleiu. Het is niet nodig om de bestelling aangetekend terug te sturen, hierdoor bespaar je onnodige kosten.

Kan ik aangekochte artikels gaan ruilen in de fysieke winkels?

Neen. Omdat de webshop los staat van de fysieke winkels, kunnen onze verkoopsters geen artikels aanvaarden die via de webshop gekocht werden.

Ik heb een verkeerd of beschadigd artikel geleverd gekregen

Dat vinden we uiteraard zeer vervelend. Onze excuses daarvoor. Mail onze klantenservice webshop@close-up.be en we kijken meteen hoe we de vergissing kunnen rechtzetten.

Hoe meld ik een klacht?

We doen er alles aan om een perfect product te leveren. Voldoet een kledingstuk toch niet aan je verwachtingen, neem dan contact op met onze klantenservice: webshop@close-up.be . We doen er alles aan om je nog dezelfde dag een oplossing aan te reiken. Lukt dat niet, dan mag je ten laatste binnen de paar dagen een reactie van ons verwachten.

Ook voor algemene klachten, klachten over de website, de levering of de voorwaarden kan je bij de klantenservice terecht. Niet tevreden over onze oplossing of ons antwoord op je klacht? Mail naar webshop@close-up.be en we maken er snel werk van.

Hebben jullie ook cadeaubonnen?

Ja hoor, ideaal om iemand mee te verrassen en haar zelf haar favoriete spulletjes te laten kiezen. Bestellen is makkelijk: je gaat naar “Cadeaubons” en kiest daar een bon met een bedrag naar keuze. Je kan die cadeaubon dan naar jezelf laten opsturen, of rechtstreeks naar de ontvanger. Je vult dan gewoon haar gegevens in bij het leveringsadres.

Ik heb een cadeaubon gekregen. Hoe gebruik ik die?

Proficiat! We hopen dat je er veel plezier aan beleeft. Je kan met je cadeaubon voorlopig niet terecht op onze webshop, maar wel in onze winkels. Ga gerust eens een kijkje nemen en laat je assisteren door onze verkoopsters om zo de leukste outfit te kiezen. Hier kan je terecht:

CLOSE-UP Sint-Denijs-Westrem
Loofblommestraat 23
9051 Sint-Denijs-Westrem
09 330 41 77

CLOSE-UP Izegem
Grote Markt 14
8870 Izegem
051 43 77 88

CLOSE-UP Maldegem
Koningin Astridlaan 57A
9990 Maldegem
050 70 07 07

CLOSE-UP Puurs
Dorpshart 42-44
2870 Puurs
03 294 77 77

Kan ik meerdere kortingscodes tegelijkertijd gebruiken?

Helaas is het niet mogelijk om meerdere kortingscodes tegelijkertijd te gebruiken. Een tip: gebruik altijd eerst de code die de hoogste korting geeft.

Ik heb een suggestie!

Heb je ideeën om onze site nog te verbeteren? Of merkte je ergens een foutje op? Laat het ons via mail weten: webshop@close-up.be. We zijn altijd zeer benieuwd naar je feedback!

Hoe blijf ik op de hoogte van jullie nieuws en aanbiedingen (+wedstrijdreglement)?

Wil je graag de laatste nieuwe collectie zien en op de hoogte blijven van de laatste trends, aanbiedingen en acties? Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief. Je kan ons ook vinden op sociale media als Facebook, Twitter, en Pinterest:
www.facebook.com/closeuppers
www.twitter.com/closeupshops
www.pinterest.com/closeuppers/

Wedstrijdreglement

CLOSE-UP organiseert af en toe een wedstrijd. Op de website, of op de social mediakanalen. Het geeft graag volgende regels hierover mee:

- CLOSE-UP organiseert de wedstrijden zelf, en bepaalt zelf de prijs, datum, duur en opzet van de wedstrijd

- CLOSE-UP kiest de manier waarop de winnaars gekozen worden, en heeft het recht deze te wijzigen gedurende de wedstrijd.

- CLOSE-UP kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele menselijke vergissingen bij het verloten, opsturen of afhandelen van de prijs

- Wie meedoet aan de wedstrijd geeft de toestemming om zijn of haar gegevens te gebruiken voor commerciële doeleinden, en mag ook openbaar gemaakt worden op onze pagina's. (website, sociale media)

Ik vind hier geen antwoord op mijn vraag of ik twijfel nog

Heb je een vraag die niet in dit lijstje van veel gestelde vragen voorkomt? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice via webshop@close-up.be . We helpen je zo snel mogelijk!

CLOSE-UP Valentijnsactie - voorwaarden bij online aankoop 


 

CLOSE-UP Valentijnsactie - voorwaarden bij online aankoop

Actie geldig op vrijdag 10 en zaterdag 11 februari 2017, bij aankoop in de webshop krijg je een GRATIS horloge ter waarde van €14,99. CLOSE-UP bepaalt zelf de kleur van het horloge. De klant kan niet kiezen. Enkel aankopen geplaatst op de vermelde dagen gelden voor de actie. Er is geen aankoopbedrag dat gegarandeerd moet worden. Indien de klant afziet van de aankoop, en de bestelling terugstuurt, dan ziet de klant ook af van het gratis geschenk. De klant verbindt zich ertoe het geschenk in de oorspronkelijke staat samen met de geretourneerde artikelen terug te zenden. Indien de klant het gratis geschenk (d.i het horloge ter waarde van €14,99) niet terugzendt, mag CLOSE-UP dit bedrag in mindering brengen met de creditnota bij het verrekenen van de retourkosten.